Vill du ta din service till nästa nivå och öka försäljningen på ett sätt som känns naturligt och kundfokuserat? Under denna inspirerande kursdag får du konkreta verktyg för att bemöta din gästs invändningar, guida kunden genom köpresan och samtidigt avsluta affären med både kundnöjdhet och merförsäljning.
Genom praktiska övningar, grupparbeten och diskussioner får du möjlighet att utveckla dina färdigheter, dela erfarenheter med kollegor i branschen och få nya insikter om hur du kan skapa en mer lönsam och serviceinriktad verksamhet.
Denna kurs riktar sig till dig som arbetar i den dagliga driften på restaurang, bar eller café – du som har det direkta mötet med gästerna och vill bli ännu bättre på att skapa värde både för kunden och för verksamheten. Ta chansen att bli en mästare på merförsäljning och förstklassig service!
Kursinnehåll
- Så tänjer du din egen komfortzon
- Kundrelation – vad är det som skapar förtroende?
- Lär dig om din osynliga gräns, skapa mål och fira segrar
- Invändningshantering, merförsäljning och pepp
- Bli din egen motivationscoach
Kursledare: Björn Salomonsson

Björn Salomonsson är säljcoach som motiverar säljorganisationer till framgång. Björn driver Fårö Strandcafé på Fårö, samt är engagerad i besöksnäringen i Åre. Han föreläser ofta om försäljning genom ökad självkänsla och förståelse och vikten av bra ledarskap, varmt värdskap och inspirerad personal.