Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background
GastroMerit

Vad gäller? Information om bokning, fakturering och avbokning

GastroMerit

Välkommen till GastroMerit

Här hittar du marknadens bästa utbud av kurser inom fler olika kategorier som passar dig inom hotell och restaurang. Våra utbildningar leds av kursledare som är experter inom området. 

Scrolla ner på sidan för att hitta rätt kategori eller klicka här för att komma direkt till kursutbudet.
GastroMerit

Kontakta oss på GastroMerit

Vi hjälper dig gärna om du har frågor eller undrar över en speciell utbildning. Här hittar du kontaktuppgifter till oss som jobbar på GastroMerit.
GastroMerit

Alla kurser och utbildningar

Du har väl sett att det nu går att filtrera bland våra utbildningar? Välj önskad ort, kurslängd eller kursledare. Hitta kurser nära dig och med de kursledare du gillar eller är nyfiken på. 
Här hittar du allt som gäller vid bokning, avbokning och fakturering. Hittar du inte det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta oss.

Bokning

För att enklast anmäla dig eller någon i din verksamhet till GastroMerits kurser loggar du in på Martin & Servera. Därefter kan du sedan gå in på GastroMerit och välja vilken kurs du vill boka. Klicka dig vidare till anmälan och fyll i bokningsformuläret. När en bokning är godkänd skickas det ut en bekräftelse till din mejl.

Om du vill boka din plats på annat sätt kan du mejla till GastroMerit, kontakta din säljare eller ringa direkt till oss på 08-722 26 00.

Viktigt att veta

I alla heldagskurser och utbildningar ingår kursdokumentation, lunch och fika. Efter genomförd kurs och utbildning får du ett deltagarbevis.

Fakturering och avbokning

En- och tvådagarskurser

Kursavgiften faktureras i samband med kurstillfället eller betalas med kort direkt vid bokning. Om du avbokar eller ombokar kursen 14 dagar innan kursstart debiteras du en avgift. Se nedan. Du kan ändra kursdeltagare fritt fram till kursdagen.

  • 8-14 dagar innan kursstart debiteras 25 procent av kursavgiften.
  • 3-7 dagar innan kursstart debiteras 75 procent av kursavgiften.
  • Fr.o.m. kursdagen t.o.m. två dagar innan debiteras 100 procent av kursavgiften.
GastroMerit kan ställa in kurstillfället senast 14 dagar innan kursstart. Om så är fallet återbetalas 100 procent av kursavgiften. GastroMerit står inte för några utlägg så som hotell eller resekostnader vid inställda kurser.

*För full ersättning vid sjukdom krävs sjukintyg från läkare.

Terminsutbildningar

Hela kursavgiften betalas vid kursstart.

Om du vill avboka kursen gäller följande:

  • Fram till 30 dagar innan kursstart är det möjligt att avboka kursen utan kostnad.
  • 29 dagar - 14 dagar innan kursstart debiteras 50 % av kursavgiften.
  • 13 dagar och fram till kursstart debiteras 100 % av kursavgiften.
  • Du kan ändra deltagare fram till kursstart.

Inspirationsresor

Anmälningsavgift om 25 % av det totala priset faktureras vid bokning. Resterande del faktureras 30 dagar innan avresan.

Avbokning
Om du vill avboka utbildningsresan gäller följande: Fram till 60 dagar innan avresan är det möjligt att avboka kursen. Vid avbeställning senare än 60 dagar före avresan ska resenären betala anmälningsavgiften som avbokningskostnad.

  • 60 dagar - 30 dagar innan kursstart debiteras 50 % av kursavgiften.
  • 29 dagar och fram till kursstart, debiteras 100 % av kursavgiften.

Webbutbildningar

När du bokat din webbutbildning får du en bekräftelse på din mejl och i bekräftelsen finns en knapp där du trycker för att påbörja din kurs. Du har tillgång till kursen i 60 dagar efter köp.

Inställd utbildning

Om ett kurstillfälle ställs in, återbetalas självklart hela kursavgiften. GastroMerit ersätter inte utlägg för resor eller boende vid inställd kurs. Moms tillkommer på alla priser.

Hantering av personuppgifter

Kontaktuppgifterna används för att administrera kursbokningar samt för information och marknadsföring. Personuppgifter används också för att kvalitetssäkra och följa upp genomförda kurser samt för att kunna erbjuda kursintyg till deltagare som vid senare tillfälle hör av sig för att få ett nytt.

Observera att vi efter två år raderar information om deltagande vid aktiviteter och kurser och därefter har vi ingen möjlighet att bistå med kursintyg om så skulle önskas.

Nyhetsbrev och information om kommande kurser och aktiviteter skickar vi så länge du är kund hos oss men denna typ av information kan man när som helst avsäga sig genom att följa länken som finns ned i våra utskick. 

Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter, läs vår integritetspolicy https://www.martinservera.se/bli-kund/integritetspolicy.

Läs mer Läs mindre

Vänta kvar, din sida laddas.